Back to top

Kyselé okurky

Nový rok, myslím tím 1. leden, je specifický. Je to první den v novém roce, je to první sváteční den a provází ho řada pověr. Znáte je? Věříte na ně? Mezi ně patří i ta, že se 1. ledna nemá konzumovat nic, co by nám odneslo štěstí - tedy nic, co plave, chodí, skáče, běhá a létá. Jinak řečeno žádná zvířátka, žádné maso. Naopak se doporučuje konzumovat čočka, coby symbol kulaťoučkých penízků. Dosti častou pochutinou novoročního oběda je tedy čočka s vejcem a kyselou okurkou. A právě u těch okurek se chci zastavit. Věděli jste, jak moc jsou nakládané okurky zdravé?

Jsou bohaté na vlákninu, přispívají k revitalizaci trávicí soustavy a lépe procházejí trávicím traktem. Kromě toho, podporují rychlejší hubnutí. Předcházejí rakovině, neboť jsou skvělým zdrojem pro alkalizaci těla. Zatímco si vychutnáváte tento křupavý produkt, on tlumí růst nebezpečných buněk a má protirakovinné účinky. Dále okurky řídí vznik střevních mikrobů a díky prospěšným bakteriím snižují hladinu tuku v krvi. Výsledkem je výrazně snížení krevního tlaku. Taktéž odstraňují toxiny, kyselé okurky vám pomohou zbavit se špatného cholesterolu a podporují rychlé trávení proteinů.

Takže když si to shrneme, pokud úplně nepreferujete čočku, klidně si můžete menu dle gusta dopřát i v jiném poměru, např. kyselé okurky s vejcem a čočkou! A určitě se nebojte jíst kyselé okurky pravidelně, ale s mírou… nezapomínejme, že stále platí moudro mouder, a sice: zlatá střední cesta!